Mistähän aloittaisi... Oltiin koirien kanssa aamulenkillä. Melkein jo kotona. Noin 100 metrin päässä. Vastaan rupesi tulemaan metsästäjiä autoissaan. Ajokoira irrallaan autojen seassa. Koira hyppi välillä penkalla ja tuli sitten takaisin tielle kohti minua ja koiria. Samalla puolella tietä. Aloin huutaa, että väistäisi tai että äijät ottaisivat sen kiinni. Kukaan ei reagoinut. Koira tuli suoraan Roopea kohti. Roope nappasi välittömästi koiraa niskasta. Minä otin Roopea niskanahoista ja koitin irrottaa. Edelleen kukaan ei tullut auttamaan. Toinen käsi lipsahti Roopen pään viereen ja Roope puri siihen. Siitä toinen koira pääsi irti ja juoksi pois. Autot jatkoivat matkaansa. Minä puhisin kiukusta ja viimeinen ukko avasi ikkunan ja tokaisi, että minun koira pitäisi tappaa kun kävi kiinni!!! Jaahas! Mistä lähtien kiinni oleva koira on syyllinen, kun vapaana oleva tulee luo? Jos Roope olisi halunnut toisen koiran tappaa, niin olisihan se sen tehnyt.

Ei siinä muuta kuin terveyskeskukseen sormea paikkaamaan. Tällä kertaa annoin jopa itseäni hoitaa nöyrästi. Lääkäri pisti tosin mielestäni turhan monta tikkiä sormeen. Puremahaavoja ei pitäisi pistää tiukkaan kiinni. Siinä vaiheessa kun lääkäri mietti, etttä voisi vielä yhden tikin lisätä sanoin kyllä, että se riittää. Hirveän epävarma virolaislääkäri. Nyt sitten olisi haavanhoitoa ja antibioottikuuri.

Tekisi mieli melkein ilmoittaa metsästäjien käytöksestä johonkin. Olkoon. Taitaa tänään joka tapauksessa olla viimeinen metsästyspäivä. Huomenna noita idiootteja ei enää pitäsi olla liikenteessä.  

Kyllä alan allekirjoittaa sen väitteen, että piittaamattomuus on lisääntymässä. Tai ainakin se on jo erittäin pahasti vaikuttamassa ihmisten käytökseen. Minä, minä minä. Mitäs siitä,että metsästetään toisten kotikulmilla... mitäs siitä miten se häiritsee. Eikä mistään metsästyksestä tietenkään ollut ilmoitettu. Kun ei välitetä,niin ei välitetä. Parasta, mitä voin tehdä on olla lankeamatta samaan käytökseen. Yritän vain pitää huolen omista asioistani ja olla häiritsemättä muita omalla toiminnallani.

NII!