Kävin tekemässä sydämesi ikä- testin ja tulos oli 32. Siis sydämeni on saman ikäinen kuin minä itse. Hyvä juttu, mutta olisi se voinut olla nuorempikin, jos verenpaineeni olisi alempi ja painoa olisi vähemmän. Painoa yritän pudottaa koko ajan, mutta verenpaine on vähän koholla masennuslääkkeen vuoksi. En siis sille asialle voi mitään ennen kuin uskallan jättää lääkkeet pois. Sen aika ei todellakaan ole vielä.

Tänä aamuna ei tarvinnut mennä kouluun, kun porukka on "opintomatkalla". Minä en lähtenyt kuten aika moni muukin. Me saimme kotitehtäviä siitä hyvästä. Tehtävät ovat hurjan paljon mielenkiintoisempia ja hyödyllisempiä kuin Heureka ja eduskunta. Ainakin minun mielestäni. Lisäksi saan nukkua aamulla tarpeeksi pitkään. Siitä olen erityisen tyytyväinen.

Tänä aamuna heräsinkin aika virkeänä ja hyvälläa mielellä. Aamulenkillä väsymys iski. Roopekin on vielä vähän väsyneen oloinen. Lihakset ovat kai vielä kipeät. Onhan ne minullakin ollut monta päivää, kun jumit on hierottu auki. Hieroja antoi mukaan homeopaattisia rohdoksia auttamaan. Minä en usko homeopatiaan, mutta Roope ei niistä tajua mitään. Joten annoin niille mahdollisuuden ja syötän niitä vielä tänään viimeisen kerran. Sama se, mikä auttaa. Roope tosin on sitä mieltä, että olen ääliö ja inhottava, kun ruiskutan sille suuhun sokerinestettä. Rohdokset ovat sokeripillereitä, joiden pinnalla se vaikuttava aine on. Sen pitää imeytyä limakalvolta ja koiraa ei voi pyytää sulattamaan pillereitä kielen päällä. Joten ne sulatetaan veteen ja annetaan suupieleen. Roope on kyllä osan aina saanut syljettyä pois...