Ei liene mikään sattuma, että näin viime yönä unen, jossa huusin äidilleni. Olimme tyhjentämässä mummolaa ja samalla minä pakkasin omaa muuttoa varten. Olin laittamassa tavaroita autooni ja äitini peruutti oman autonsa päin minun autoani. Oli siinä ihan hyvä syy huutaa. Unessa tapahtuva muutto viitaa kai jonkinlaiseen muutokseen omassa elämässä. Haluan uskoa, että se muutos on parantuminen. Tänä aamuna huomasin sitruspuussani olevan enää kaksi lehteä jäljellä. Minähän kerran leikilläni uhosin, että sitten kun se pikkupuu on kuollut, sitten minä olen terve. Istutin sen sillon,kun sairastuin. Pari viime vuotta se on mennyt aina vain huonompaan kuntoon. Kohta se kuolee. Leikinlaskuni saattaa hyvinkin toteutua!

Eilen huomasin, että yksi Miinan nukkumapaikoista haisee oikein vanhalle kissanpissalle. Taas minua hävetti se, miten huonosti pidän siistinä Miinan ympäristön. Ei siinä kai pissaa ole, mutta vuosia kissan alla ollut tyyny vain alkaa haista. Miinaa ei näyttänyt haittaavan yhtään, mutta minun oli pakko häiritä sitä ja vaihtaa puhdas tyynynpäällinen. Siitä sitten innostuin tänään imuroimaan muuta taloa, mitä olen monta päivää jahkaillut.

Lisäksi tänä aamuna pistin hiukset pitkästä aikaa järjestykseen. Hiukset on mulle se ainoa kohta ulkonäössäni, joka on minulle tärkeä. Ei sitä suotta sanota, että tukka hyvin kaikki hyvin! Kesästä asti on ollut kauhean kosteaa ja hiukset on taipuu ja käpristyy sinne tänne. Tänä aamuna suoristin hiukset ja lopputuloksena ilmeeni oli suorastaan iloinen ja nuorekas.

Tuntuu ihan siltä kuin olisin vapauttanut itsestäni voimia, kun päästin kiukkuni pihalle. Tukahdutetut tunteet vievät energiaa.