Hauskaa on ehdottomasti se, että painoni oli tänä aamuna pitkästä aikaa pudonnut! Minulla on ollut pari päivää kuukautisista huolimatta hoikka olo. Tänään oli siis paino 65,8kg ja vyötärö 76 cm, sieltäkin oli sentti lähtenyt! Ilmeisesti mun yritykset opetella syömään vähemmän kerralla on purreet. Olen monesti ihmetellyt, miksi minä täytän lautasen ääriään myöten täyteen ja sitten kun olen syönyt siitä vähän, niin lisään vielä tuoresalaattia! No, itse asiassa syy on siinä, että ruokavälini venyvät liikaa ja sitten ahmin nälkääni. Parin päivän ajan olenkin yrittänyt syödä 3-4 tunnin välein ja silloin ei tarvitse ahmia. Tästä täytyy ehdottomasti tehdä pysyvä käytäntö!

Eilen kävin koirien kanssa koirapuistossa. Ihan itsekseen siellä oltiin. Sitten käytin niitä vielä molempia erikseen pienellä kaupunkikävelyllä ja olin varsin tyytyväinen niiden käytökseen. Kotiin tullessa oli jo pimeä ja minulla oli ruokaostoksetkin mukana. Päätin antaa Pepin juosta vapaana sisälle... Eihän se tietenkään tullut minun kanssa mihinkään. Hiton rakki... Ei näkynyt vilaustakaan kun neiti lähti ja Roope perässä. Vein ostokset sisälle ja hain makkaraa. Koirat tulikin kohta naapurin tontilta täysillä ja juoksivat navetan taakse. Roope tuli kurkkimaan toiselta puolelta minua, mutta lähti sitten Pepin perään. Sen jälkeen niistä ei näkynyt vilaustakaan. Ensin tuli kiukku ja päätin, että ruokaa eivät koirat saa kun eivät ole ruoka-aikaan kotona. Sitten tuli huoli. Kävin tutkimassa pariinkin otteeseen lietesäiliön, jonka aidat on kaadettu ja säiliö on täytetty osittain maalla. Osittain! Olin jo ihan varma, että sinne ne koirat on hukkuneet. Lopulta kuitenkin tulin siihen tulokseen, että ei ne voi olla siellä, kun veden päällä oli jäätä. Huh, miten ehdin säikähtää. Koirat olivat lopulta koko yön poissa. Aamuyöllä heräsin ja ei ne olleet vieläkään kotona. Sitten kun tuli valoisaa ja kävin kurkkimassa ovelle, ne olivat viimein tullleet! Olivat mokomat aika poikki... Minä kykenin lopultakin vähän itkemään helpotuksesta. Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Koirilla taisi olla hauska yö. Ne tulivat ihan puhtainakin kotiin, ilmeisesti ovat rymynneet metsässä pupujen perässä. Miinallakin oli hauska yö, kun se sai käydä mun selässä nukkumassa ja vaeltaa koko yön vapaana talossa. Minä olin sitten ainoa, jolla ei ollut hauskaa. Reilua....