Minä puolustauduin ja kerroin haluavani jatkaa yhteyttä ja sain vastauksena hyvästit loukatun ylpeyden kera. Tunsin tämän ihmisen kylmenneen minua kohtaan ja olin oikeassa. Tosin minun niskoilleni toki kaadettiin kaikki. Olin minäkin vastauksena kylmennyt häntä kohtaan ja vain se oli oleellista. Yritin kyllä viestittää arvostavani häntä ihmisenä, mutta ei hän ottanut viestiäni vastaan. Minun olisi vain pitänyt nöyristellä ja pyytää kaikkea anteeksi. No, en tosiaankaan suostunut! En kai menetä mitään. Sain vain opetuksen.

Ihmisille pitää antaa samanlainen ihmisarvo kuin itselleen haluaa. Minä en tehnyt sitä ajoissa. Kukaan ei tule antamaan minulle sitä arvoa kuin mielestäni ansaitsen, joten minun täytyy ensin antaa se arvo toisille. Ensin minun pitää vain olla varma siitä, että toinen on oikeasti sen arvoinen. Tämä ihminen asetti minulle ehtoja. Tietämättään. Minun olisi pitänyt osoittaa kiitollisuutta kaikesta huomiosta. Tavallaan kyllä osoitinkin sitä puhumalla puhelimeen, kun ei olisi huvittanut. No, hän ei nähnyt asiaa samalla tavalla. En voi asialle mitään.

Minä joka tapauksessa nousin riittävästi ylpeyteni yläpuolelle ja siitä olen ylpeä. En suostunut katkaisemaan yhteyttä pikkujutun vuoksi.

Sitten hauska juttu lopuksi! Sain toiminimelleni mainoksen mainoskynästä. Hirveästi kehuja upeasta kynästä, josta asiakkaani tulevat olemaan kiitollisia ja plaa plaa plaa... Multa meni ainakin 5 minuuttia keksiä, miten se kynä toimii!!!! Että sellainen upea kynä, jota en varmasti tule tilaamaan. laugh