Aamulla oli piha valkeana taas kerran. Monta senttiä lunta oli satanut. Minä hyödynsin sen heti aamulenkin jälkeen vedättämällä Roopella pulkkaa. Takakäskyn opettamisessa ollaan edetty! Roope otti askeleita eteenpäin ilman minua. Sitten vasta kääntyi ottamaan namipalkan. Minä siis yritän saada sen vetämään 10 metriä pulkkaa niin, että minä olen koiran ja pulkan takana. Sepä on yllättävän vaikeaa, kun Roope tahtoo vain katsella minua ja odottaa palkkaa. Onneksi meillä on koko ensi vuosi aikaa opetella.

Uusi ulko-ovi tuli torstaina ja asennus olisi toivottavasti ensi viikolla. Pikkuremonttia varojen mukaan silloin tällöin on tarkoitus saada tehtyä. Ehkä tämä talo on parinkymmenen vuoden päästä minun mieleiseni? Jätevesisysteemin uudistaminen on edessä parin vuoden sisällä. Sitten ehkä ulkoseinien uudistus ja lisäeristeet, koska yksi seinä on talvisin aivan kamalan kylmä. Seinät on niin huonossa kunnossa, että maalaus ei taida kannattaa.  Lisäksi on kaikkea muutakin. En nyt taida ihan kaikkea alkaa luettelemaan tähän tai urakka alkaa tuntua toivottomalta.

Eilen illalla kävin uimassa. Meinasin jo luopua ajatuksesta, kun halli olikin menossa kiinni aikaisemmin. Kassa kuitenkin sanoi, että ehdinhän puoli tuntia vielä uida. Menin sitten, ettei tarvi kotona käydä suihkussa. Ahnehdin uimisen kanssa ja uin niin paljon kuin jaksoin eli 900 metriä. Yleensä minulta menee kilometrin uimiseen 40 minuuttia, joten huomattavasti nopeammin uin kuin normaalisti. Tänä aamuna olin sitten aivan poikki. Palautuminen liikunnasta kestää todella pitkään masentuneena. Oikeastaan kerran viikossa reipasta liikuntaa on se, mitä jaksan. Kävely koirien kanssa on aika rauhallista loppujen lopuksi. Se ei siis juurikaan väsytä ellen kävele kerralla jotain kahta tuntia.