Ei minua niin hirveästi väsytäkään. Olen nukkunut pari viime yötä tosi hyvin: en siis ole joutunut juoksemaan vessassa ja olen nukahtanut välittömästi sänkyyn mentyäni. Hämmentävää ja mukavaa. Hartiat ovat kyllä melko kipeät, mikä johtunee ihan vain autossa istumisesta tunnista toiseen bussin kulkiessa kieroja savolaisteitä pitkin. Alan arvostaa aina vain enemmän ja enemmän pohjalaista tasaista maastoa.

Seura oli samanhenkistä ja oli kiva kuunnella toisten puheita. Aikataulut mättivät alusta asti, mutta kai se oli muutenkin liian tiukka. Ruokatauosta Valamossa jouduttiin nipistämään enkä ehtinyt katsella aluetta yhtään. Lähdettiin sieltä niin kiireellä, että yhdeltä naiselta jäi lompakko sinne! Ikävä juttu ja sehän tietysti huomattiin vasta kun matka oli loppu. Ei hän enää lähtenyt ajamaan sinne yli 100km:n päähän.

Kotimatkalla minun alkoi tehdä mieli suolaista roskaruokaa. Koko päivän kärsin janosta, kun vettä ei voinut saada mistään. Puolen litran pulloni tyhjeni jo ennen puoltapäivää. Annoin jo itselleni luvan hampurilaisaterialle ja keksipaketille (isolle!). Sitten kun matka eteni, niin totesin, että voinhan ihan hyvin syödä kotona ruisleipääkin. Pääsisin sitä paitsi kotiin nopeammin kun ei tarvitse pysähtyä. Niin minä sitten ajoin ABC-huoltsikoiden ohi syömään järkevää iltapalaa! Siitä tuli oikein voittajaolo.

Näitä käytiin katsomassa: