Meninpä taas metsälenkille koirien kanssa, joopa joo. Roope oli aluksi tapansa mukaisesti irti mun ja Pepin luona. Sitten se hävisi metsän uumeniin. Peppi alkoi jo vähän huolestua ja annoin sen viedä minua Roopen jälkien perään. En minä oikeastaan ole ihan varma, oliko ne kuitenkin hirven jälkiä, joita seurattiin... Hiki tuli umpihangessa kävellessä. Lopulta Peppi hämmentyi eikä osannut enää seurata jälkiä vaikka näytin sille, mihin ne jatkuivat. Käännyttiin sitten takaisin. Eipähän ollut eksymisen vaaraa!

Odottelin ja kävelin tietä pitkin pidempään mutta Roopea ei kuulunut. Peppi olisi edelleen halunnut lähteä etsimään, mutta mua ei huvittanut. Mentiin kotiin ja mun olo oli taas ihan onneton. Rupesin siivoamaan lunta kuistilta ja kohtahan se Roope juoksi pihaan! Ei se kovin kaukana sittenkään ollut, kun tuskin meni varttiakaan kotiintulosta siihen, että Roope tuli. Huh, mikä helpotus! Askelmittariin tuli melkein 8000 askelta... Aina ne jaksaa mua säikytellä...