Kuukautiset alkoivat tänään ja myös hartiasäryt! No, jos ne kivut kertovat minun henkisista kipukohdista, niin tässä ajoituksessa ei ole mitään yllättävää! Inhoan kuukautisia, siihen liittyvää mahakramppailua ja yleensäkin naisellisuutta! Siihen asiaan en ole terapiassakaan saanut mitään ohjausta useista pyynnöistä huolimatta. Olankohautus ei auta mua yhtään. Kyllä pitää olla mahdollista kyetä hyväksymään itsensä naisena ilman "isän" hyväksyntää. Sitäpaitsi minulla on ollut isän roolia paikkaamassa isoisä ja jopa enokin jollain lailla. Kyllä olen saanut lapsena heiltä kokea olevani hyväksytty. Mutta naisen malli on ollut minulta kätketty. Näin vain sisäisen epävarmuuden peittämistä meikeillä ja jatkuvaa laihduttamista. Minua ei ole opastettu naiseksi kasvamisen käytännön asioissa. En olisi ikimaailmassa uskaltanut koskea äidin meikkeihin. En päässyt kampaajalle. Äiti leikkasi minun hiukseni. Äiti toki kävi usein kampaajalla. No, joo. Jos minulta olisi kysytty, haluanko mennä, niin olisin sanonut vaatimattomasti ei. En ikimaailmassa olisi uskaltanut muuttaa itsestäni mitään. Enhän saanut edes sellaisia silmälasinkehyksiä, jotka olisivat minua pukeneet! Ne lasit oli aivan karmeat.... Nyt mulla on kyllä ihanat lasit ja jopa vaaleat raidat päässä. Mutta akne on ja pysyy.

Hullua, että viime vuoden yrittäjäkurssi oikeasti piristi mua.. Vointini oli parhain silloin, kun se kurssi läheni loppuaan! Masennuspisteet olivat matalalla, vaikka olinkin lyhyistä unista sairaan väsynyt. Nyt saan nukkua aamuisin, mutta pisteet on taas vakavan masennuksen puolella. Jompikumpi vain on saatavissa, ei molempia yhtäaikaa...