Kävin aamulla mätsärissä. Matkalla tajusin, että mulla ei ollut nameja Roopelle. Menin Eskon kautta pyytämään sieltä makkaraa. Esko ei ollut kotona. Poikansa ja tyttöystävä olivat kyllä hänen sängyssään muhimassa. Jestas, että mulle tuli paha mieli. Unohdin ihan täysin, mitä muuta minun piti hakea. Makkaraakaan en saanut. Sateenvarjon (omani!)olisin ottanut mukaan auringon tai sateen suojaksi. Sadetta oli luvattu, mutta aurinko paistoi.

Mätsärissä oli ihan kivaa. Roope sai punaisen nauhan eikä muuta. Kehuja kyllä sai hurjasti. Paluumatkalla mietin, että yritänkö hakea omaisuuttani ja soitin Eskolle. Annoin kunnon ryöpytyksen, jota hän ei ollut tosin ansainnut. Minulle vain tulee siinä talossa joka kerta vain pahempi ja pahempi olo. En kertakaikkiaan kykene keräämään tavaroitani ahdistukseltani. En edes muista mitä olin hakemassa ja missä se voisi olla. Olen  vain aivan sekaisin.

Kotona annoin itkun tulla ja Roope ei tykännyt siitä yhtään. Se tuli viereeni sängylle ja murisi minulle monta kertaa! Tällä kertaa en voinut hyväksyä Roopen huolta vaan tönin sen pois.

Minulla on kertakaikkiaan sellainen olo, että olen muuttanut tänne tyhjän päälle turhan takia. Muutin miehen luo, joka ei kyennytkään aikuiseen parisuhteeseen eikä hyväksymään minun tilantarvettani. Minä etsin jo ennen muuttoa itselleni taloa, koska tiesin sellaista tarvitsevani. Kun löysin sopivan matkan päästä, niin Esko kielsi minua sitä ostamasta vedoten ehkä piilevään kosteusvaurioon. Tätä taloa Esko ei edes tullut mukaani katsomaan, kun tämä on niiiiiiin kaukana. Mitähän pelleilyä Eskon kosintakin oli, kun ei hän sitten halunnut ollenkaan naimisiin? Tänään en vain kertakaikkiaan ole tyytyväinen täällä asumiseen. Minulla ei ole täällä mitään mahdollisuuksia saada ystäviä. Täällä on mahdollista vain erakoitua. Nyt se sopii minulle mutta ei tämä kuitenkaan ollut tarkoitus! Olen ajautunut johonkin, mistä poispääsy ei onnistu koska minulla ei ole voimia. Enhän minä saa edes aikaiseksi omaisuuteni keräämistä yhteen paikkaan! Niin paljon vaivaa tyhjän takia. Mitä minä oikein teen täällä? En minä kuulu tänne enkä mihinkään muuallekaan.