Eilen olin koirien kanssa kävelyllä, kun rintaa alkoi puristaa ja tajusin olevani hyvin ahdistunut. Vaikka kuinka yritin täyttää keuhkojani, niin puristus ei hellittänyt. Yritin oikein keskittyä siihen, kuinka hyvältä ilma tuoksui, mutta ei se helpottanut. Yritin miettiä, että mulla ei ole mitään syytä olla ahdistunut, mutta ei se helpottanut myöskään oloa. Jouduin maitoauton väistämiseksi tekemään pitkän lenkin koirien kanssa, kun en halua Pepin pelkoa yllyttää. Nykyisin se kykenee keskittymään makkaran syöntiin ohituksen ajaksi, jos välissä on edes muutama metri, mutta aina sitä väistämistilaa ei ole senkään vertaa. Sitä makkaraakin pitää syöttää täysin tauotta. Jos jää sekunninkin tauko, niin Peppi syöksyy kohtia maitoautoa. Ei kiva. Talvellahan se meinasi vetää mut roska-auton alle, kun väistämistilaa ei ollut. Se oli sitten sellainen tilanne, että hetken ehdin jo hyvästellä tämän maailman! Niin läheltä piti, etten kaatunut renkaan alle. Niin että todellakin väistän rekkoja!

Mun ympyrät on mitättömän pienet ja toistuu päivittäin lähes samanlaisina. Kun niistä joutuu vähän yllättäen luopumaan, niin alkaa ahdistaa. Näin ainakin kuvittelen. Jouduin siis tekemään eri lenkkivalinnan kuin olisin halunnut ja ahdistuin. Sekin saattoi ahdistaa, että olen ottanut selvää lampuistani ja oppinut että kahdesta saa todennäköisesti sähköiskun, jos niihin koskee, kun ne on päällä. Olisin vaihtanut niihin oikeat pistokkeet, mutta sitten niitä ei voi käyttää maadoitetussa systeemissä. Ainut vaihtoehto olisi ostaa uudet lamput. Ei mulla ole varaa koko ajan uutta ostaa! Ahdistaa siis. Olisi niin paljon ostettavaa.

Kaiken huippu oli nyt, kun olin nurmikkoa ajamassa ja naapuri tuli puhuttelemaan. Lopputulos olikin se, että mun ohdaketta kasvava peltoni on ruma ja häiritsee häntä (ei tosin sanonut suoraan tätä, mutta huomasin kyllä). Mun pitäisi kuulemma ostaa traktori! Sitten kun saan sen lottovoiton!

Sinänsä mitättömiä asioita, joilla mun ei ole pakko päätäni vaivata. Enkä vaivaakaan, mutta ahdistaa silti! Jos saisin rahaa, niin ensimmäiseksi laittaisin tähän taloon eristettä lisää. Tämä on aivan hatara. Juuri äsken tuulenpuuska lennätti piipunraosta roskia keittiöön!!!! Ihan hirveää, Teki mieli itkeä.

Yhdestä asiasta olen sentään tyytyväinen. Sain nokkosia revittyä irti juurineen yhdeltä seinustalta. Viime vuonna nuohooja taisi niiden vuoksi mulle vittuilla. Sanoi, että mun pitäisi hankkia jotain puuttuvia turvavälineitä. Minä olen miettinyt pääni puhki, että mitä ihmeen turvavälineitä??????? Ei muiden katoilla näy mitään sellaista, mitä multa puuttuu. Nyt ei ole arvon herran tiellä nokkosia. Minä aioinkin tänä vuonna vittuilla takaisin. Aion kysyä, että mitä viime vuonna käynyt nuohooja (ikään kuin olisi eri ihminen) tarkoitti näillä puuttuvilla turvavälineillä, kun minä en ymmärrä.