Vaihdoin tänään muutamilta surkeimman näköiseltä kasvilta mullat. Häpesin itseäni, kun tajusin, että viime keväänä ei tullut sitä tehtyä. Piti parille kasville laittaa suosiolla isommat ruukut. Ei niissä enää mitään multaa ollutkaan, pelkkiä juuria. Hups.

Eilen kävin kuntosalilla ja hierojalta varasin ajan ensi viikolle. Jostain syystä en puhelimella ollut häntä tavoittanut, vaikkei hän lomalla ollutkaan niin kuin olin jo arvellut. Hartiat on edelleen kipeänä. Ei auttanut enää kuntosali eikä lihasrelaksantti. Kokonaisvaltainen kireys ja päänsärky jäivät kuitenkin salille. Tänään harkitsen uimista.

Ai niin, pitikin kehua sykemittaria! Pesin vyön pesukoneessa ja johan alkoi toimia. Vinkin sain kiloklubin keskustelupalstalta. Joku oli kahden vuoden käytön jälkeen toimittanut sykemittarin vyön valmistajalle tutkittavaksi, koska se oli lakannut toimimasta. Sykkeen mittaavat anturit olivat olleet täysin tukossa, koska vyötä ei oltu pesty koneessa. Minun sykemittarini on viisi vuotta vanha ja en ole aina edes saippualla pessyt sitä käytön jälkeen. Ei tässä vielä kaikki. Kokeilin aamulla sykemittarin kuntotestiä, joka perustuu leposykkeeseen. Tulos on ollut viimeiset pari vuotta tyydyttävä. Tänään tulos oli hyvä! Kuntoni on parantunut koirien kävelytyksen yhteydessä! Vähänkös olin iloinen. Päivä alkoi kivoissa tunnelmissa. Olen toki juossutkin koirien kanssa monesti mutta pääasiassa ollaan kävelty. Muutaman viikon ajan olen tehnyt pidempää päivälenkkiä, noin 5-6 km.

Onneksi tuosta kuntotestin tuloksesta tuli hyvä mieli. Puoleenpäivään mennessä olin nimittäin saanut haavan kantapäähän ja sitten vielä sormeenkin. Olo on kovin laastaroitu. :)