Niin kuin pelkäsin, niin kurssille piti olla omat tarvikkeet mukana. Tarvikeluettelo olisi kuulemma ollut luettavissa netissä. No, miten sitä osaa sellaista tietoa hakea, jos kotiin jaetussa lehdessä ei ole mainintaa asiasta? Ärsyttää niin kovasti, että varmasti laitan palautetta kansalaisopistolle. Mulla oli yksi maalauspohja autossa mutta ei värejä. Kurssille tuli myös yksi mies ilman mitään tarvikkeita. Jouduttiin siis molemmat ostoksille Tiimariin.

Seuraava minua häirinnyt asia oli se, että opettaja nappasi minulta pensselin ja alkoi korjata työtäni. Sitten en saanut käyttää sellaista vihreää metsässä kuin olin sekoittanut, kun se oli luonnottoman värinen. Mitä sitten? Minun seinälleni se oli tulossa. Minua häiritsi nämä asiat valtavasti ja päätin, että en jatka taulun tekoa tänään. Kun näin sen tänään, niin totesin taulun värit niin tylsiksi, etten ikinä olisi halunnut sitä seinälleni. Pistin siis valkoista koko homman päälle ja kerroin, että tämä ei miellytä minua. Opettaja ihmetteli kovasti, koska hänestä taulusta oli tulossa hyvä. Eihän sillä pitäisi olla mitään merkitystä! Taulunhan piti miellyttää minua! Jätin siis maalaushommat siihen ja lähdin kotiin. Minua ei kiiinnosta tehdä tauluja toisten mieltymysten mukaan. Luonnottomat värit olisi pitänyt jättää abstrakteille aiheille. Olen todella eri mieltä siitä. Ajanhaaskausta. Olisin tänään paljon mielummin mennyt mätsäriin, kun sää on aivan ihana. Murrrrr!