Koirat halusivat jäädä aamulenkin jälkeen tarhaan. Sopii erittäin hyvin mulle ja Miinalle, joka kiehnäsi mun sylissä ensin ja meni sitten vessaan lattialämmityksestä nauttimaan.

Sain veroilmoituksen tehtyä ja urakka oli melko pieni loppujen lopuksi. Kirjanpidon päiviytys oli suurin homma. Olenpas minä tyytyväinen itseeni!

Radiosta tuli yllättäen ghostbusters-leffan tunnaribiisi! Vähänkös tuli hyvä mieli siitäkin! Se oli mun lempparikappaleeni silloin 80-luvulla, kun en vielä musiikista muuten tajunnut mitään. Meillä oli sitä paitsi oma leikki veljen ja serkun kanssa, jota leikittiin nimenomaan tämän biisin tahdissa. Ihania muistoja tulvi mieleen. Ah.

Kiinanruusu aukaisi eilen ensimmäisen kukan ja se töröttää vieläkin nättinä. En millään raaskisi tehdä sille kevätleikkausta, kun nuppuja on tullut sen verran monta. Tosin leikkauksen jälkeen se pääsee haaroittumaan ja tekemään enemmän kukkia. Pionista keräsin viime syksynä innoissani siemeniä. Nyt mulla on kirjastosta lainattuna pioni-kirja, jotta istuttaisin ne oikein. Ohjeet on todella tarpeen! On aika monimutkaista lisätä pioneita siemenistä. Ensin kolme kuukautta lämpimässä kosteana ja juuria saattaa kasvaa, jos siemenet kasvukykyisiä edes ovat. Sitten kolme kuukautta viileässä kosteassa ja vasta silloin tulee kasvua mullan päälle. Kukkimiseen menee sitten muutama vuosi lisää... No, katotaan kolme kuukautta onko siemenissä mitään ytyä ollenkaan.

Aamulenkillä aloin kaivata pajunkissoja. Ei niitä ole näkynyt ja aloin jo epäillä, että olen ollut niin ajatuksissani etten ole vain nähnyt niitä. Pihalta löytyi muutama, suurin osa pajuista ei tosiaan ole vielä avannut kissojaan. Kevät on siis vähän liian kylmä ollut ja pääsiäinen varhain. Lopulta sain muutaman oksan kuitenkin tulppaanien seuraksi maljakkoon. Nätti tuli.