Naistenkartanon verkkokurssista en varmaan uskalla kovin yksityiskohtaiseti täällä kertoa. Ensimmäinen tehtävä oli kuitenkin yksinkertaisesti oman ongelman rajaus. Sen verran varmasti voi sanoa. Minä aion pureutua naisellisuuteen ja seksuaalisuuteen, jotka ovat minussa täysin hukassa. Saattavat olla jopa puuttuvat palat kokonaisuudesta!

Toissapäivänä kokeilin Roopen kanssa kuormanvetoa. Jälleen kerran tuli selväksi, että se ei ole Roopelle yhtään mieleistä touhua. Kyllähän se reen vetää lopulta, mutta aina vain kauemmin ja kauemmin kestää. Tuli aika huono olo, kun pakotin koiran tekemään jotain mistä se ei tykkää. Suoraan sanoen repesin lohduttomaan itkuun. Olisin voinut pidätellä, mutta kuuntelin itseäni ja päästin harmin ulos. Roope vinkui ja haukkuikin minulle. Sen näkökulmasta menin varmaan rikki! Kyllähän se lopulta rauhoittui ja antoi minun olla, kun ei tilanne muuttunut mihinkään. Kai minun pitää luopua siitä haaveesta, että Roopelle saisi sen hyväksytyn tuloksen. Enhän minä osaa kouluttaa koiraa edes kävelemään hihnassa nätisti, niin miten sitten voisin saada sen tekemään töitäkään?