Olen lapsesta asti saanut kuulla olevani laiska. Kotona kun piti olla näkymätön, niin minusta tuli myös arka ja hiljainen. Eilen ja tänään olen touhunnut niin paljon, että tunsin itseni TARMOKKAAKSI JA TOMERAKSI. Siis jotain täysin päinvastaista kuin olen itsestäni kuvitellut. Tomera olin erityisesti tässä yhtenä päivänä, kun menin katsomaan naapurin uutta koiranpentua. Aivan mahtava beage-dreeveri tyttö! Sinne tuli sitten kylään meidän juopponaapurikin. Oikein oli mehupullossa kirkasta evästä mukana... Kuulemma aina on, kun tulee käymään. Se ei tuntenut mua ja kysyi siinä parin tunnin aikana vähintään 10 kertaa, että minäkö tuossa naapurissa asun. Lisäksi se vielä alkoi kosia. En arastellut yhtään sanoa aivan suoraan, ettei kuule todellakaan onnistu!

Enhän minä pelkääkään ihmisiä. En edes juovuksissa olevaa vanhaa ukkoa. Tämä todella on minulle yllätys. Ei mikään ihme, että sairastuin masennukseen. Sen tarkoituksena on selvästikin johdatella minua opettelemaan tuntemaan itseäni. Eilen illalla oikein mietin, miten tämä sairaus on edennyt. Ensin muutin pois Reijon luota ja olisin pärjännyt uudessa työpaikassa oikein hyvin. Paitsi, että kunnanjohtaja alkoi lähennellä ja romahdin. Olen ollut siitä todella vihainen, mutta nyt alan nähdä kohtalon tarkoituksen tässä. Minun oli tarkoitus romahtaa, etten jää elämään vain työtä varten. Siinä olisin todella voinut pärjätä hyvin.

Sitten tutustuin Eskoon ja muutin hänen luokseen. Kas kummaa, ei elämäni muuttunut paremmaksi siitä. Kerran lopen uupuneena menin yksin mökille nukkumaan. Heräsin aamulla pirteänä. Se oli taas viesti siitä, että tein jotain oikein! Toinenkin pirteänä heräämiskokemus minulla on ollut viimeisen kuuden vuoden aikana. Se tapahtui silloin kun jätin Cymbalta-lääkkeen pois. Nyt minä vain odotan ja kaipaan, milloin voisin seuraavan kerran herätä "terveenä". Siihen varmaan menee aikaa valitettavasti, koska minähän alan välittömästi töihin, kun herään pirteänä. Kai minun kuuluu olla väsynyt siihen asti, että löydän itseni.

Horoskooppimerkkini mukaisesti olen jääräpäinen ja jalat maassa. Kahdessa psykologisessa tutkimuksessa on selvinnyt, että minulla ei ole pienintäkään taipumusta psykoosiin. Minua ei saa mikään "järjiltäni" voisi sanoa. Toisaalta kai minä olen myöskin elämästä nautiskelija kuten härälle sopii. Nukkumisesta olen aina pitänyt ja hyvästä ruuasta. Siitä kai se laiskaksi haukkuminen. Ei oinas-äitini ole suorittajana voinut ymmärtää taipumuksiani. Kilttinä minä olen sitten vain taipunut kaikkeen, mitä olen kuullut. Sillä tavalla oinas-härkä suhde toimii. Härkä joustaa. Olen nähnyt saman myöskin äitini uudessa avioliitossa. Hänen miehensä on myös kiltti härkä. Toimii, mutta millä hinnalla?

Löysin Iltasanomien tai Iltalehden kautta persoonallisuustestin. Se nyt oli lähinnä työelämää käsittävä testi, mutta siinä ei sentään tullut yllätyksiä.

Kuvaus:

sympaattinen, hiljainen tosiasioiden ja yksityiskohtien hallitsija. Hän on kiinnostunut ihmisten hyvinvoinnista ja luonteeltaan vakaa, konservatiivinen, luotettava, tunnollinen ja järjestelmällinen.

Vahvuudet:

- Sydämellinen

- Kärsivällinen

- Vaatimaton

- Vastuuntuntoinen

- Huolehtiva, omistautuva

- Tarkkaavainen

- Sovinnollinen

 

Kehittämiskohteet:

- tunnollisuus ja järjestelmällisyys ovat hyveitä, mutta tee aloitteita ja kyseenalaista useammin

- muiden hyvinvointi on tärkeää, mutta huolehdi myös henkilökohtaisista tarpeistasi

- älä takerru yksityiskohtiin, ole avoin kokonaiskuvalle

- arvosi ja tunteesi ovat sinulle tärkeät, mutta etsi objektiivista näkökulmaa

- seesteisyys on arvo sinänsä, mutta hyväksy konfliktien arvo

Toinen testi, jonka tein netissä oli jumalatar-testi. Se taisi löytyi mtv3:n Helmi-sivustolta. Muutama facebook-kaveri oli sen tehnyt ja linkistä minäkin sitten. Tuloksena oli Artemis- metsästyksen jumalatar. Sopii kyllä hyvin minulle, kun viihdyn luonnossa. Sen mukaan tärkeimmät luonteenpiirteeni ovat itsenäisyys ja päämäärätietoisuus. Ihan kuvaavaa. Tämän tuloksen mukaan miessuhteeni ovat lähinnä veljellisiä ja intohimoni kohdistuu siihen mitä teen eikä kumppaniin. Sitä en aivan allekirjoita. Kyllä minä härälle tyypillisesti haluan syvällisen suhteen, jolle omistaudun. Ehkä. Vaikea sanoa, kun minulla ei sellaista sopivaa kumppani ole ollut!!!!

Kyllä mä tavallaan vähän tylsä olen, toisaalta luotettava. Kai minä olen parhaimmillani läheisessa hyvässä seurassa. Tällä hetkellä siis lemmikkien kanssa.