Moni mun "ystävä" väheksyy ystävänpäivän merkitystä. Jokainen päivä on muka ystävänpäivä ja tämä on vain kaupallista höpötystä. Kyllä tälle on tarvetta! Yksinäisiä ei muisteta muulloin. Minua tuskin muistaa kukaan tänäänkään. Enkä minä aio soittaa kellekään. Ei huvita. En saanut aikaan korttien lähettämistäkään. En vain saanut aikaan. Minä olen enemmän kuin oman osuuteni tehnyt yhteydenpidosta ja nyt olen vain yksinäinen siitä huolimatta. En minä vain ole niin tärkeä kellekään. Minun paras ystävänikään ei tarvitse minua mihinkään, kun hän on onnellisessa parisuhteessa. En minä jaksa tunkeutua kenenkään riesoiksi. Kun kukaan ei välitä minusta, niin ei välitä. Miksi yritää uskotella muuta? 

Sain minä perjantaina yhden kortin. Ihmiseltä, joka ei tunnu yhtään läheiseltä. Joka on masentunut ja eläkkeellä ja tahtoo vain jakaa huoliaan. Enkä minä jaksa kuunnella. Se vain masentaa minua. Mitä yhteistä minulla muka on monen lapsen isoäidin kanssa? En minä jaksa olla kenenkään tukihenkilö.