Minä olen pitänyt ajatuksiani sekavina ja oloani sumuisen höttöisenä. Olipas hassusti ilmaistu, mutta en nyt paremminkaan osannut. Nyt totesin, että tämän yrittäjäkurssin rinnalla olen täysin järkevä ja hyvintoimiva yksilö. Ei mikään kurssi voi olla näin huonosti järjestetty!

Meillä on ollut eilen ja tänään ensimmäiset näytöt. Minulla oli tänään. Kun saavuin hyvissä ajoin paikalle, oli toisen luokan ovi auki, toinen oli lukossa. Kummassakaan ei mitään lappua. Jäin auki olevaan luokkaan. Kello läheni tutkintoaikaa eikä ketään tullut. Menin toiseen luokkaan ja siellähän näytönvastaanottajat olivat kouluttajan kanssa. Moitin kouluttajaa siitä, ettei ollut mitään lappua tiedottamassa järjestelyistä ja hän ei kyennyt ottamaan asiallista krittiikkiäni vastaan. Ihan niin kuin minun olisi pitänyt olla joku ajatustenlukija!!!

Näyttö meni tietysti läpi. Ei siinä ollut mitään ihmeellistä. Menin sitten takaisin toiseen luokkaan tietokoneelle. Kouluttaja tuli sinne lukitsemaan ovea, mutta antoi luvan jäädä sinne kunhan lukitsen oven perässäni. Sitten hän sanoi, että tavataan 14. päivä ja olihan siitä puhetta. Olin aivan pihalla ja kävi ilmi, ettei meillä sitten olekaan opetusta ensi viikolla! Keskiviikkona iltapäivällä vielä piti olla. Aivan järjetöntä menoa! Mihinkään ei voi luottaa. Minä olen aivan liian kriittinen tuohon paikkaan. No, näenpähän itseni loistavassa valossa!

Eilen olisi pitänyt tehdä ilmoitus kotirauhan häirinnästä, mutten jaksanut. Joku ventovieras ukko tuli keskeyttämään minun ruohonleikkuuni ja etsimään eläinlääkäriä iltakahdeksalta. Tokaisin, että olen sairaslomalla ja siihen se jäi höpöttämään omiaan ja minua ei olisi voinut vähempää kiinnostaa! Jo toinen kerta, kun joku vieras ukko tulee minun kotirauhaani häiritsemään! Missä täällä lukee, että tämä olisi eläinlääkärin vastaanotto? Ei missään!! Minun kotini ja kenen tahansa lääkärin/eläinlääkärin kotin on yksityiskoti eikä työpaikka. Seuraavalla kerralla pimahdan. Suunnitelmallisesti. Ensin otan kylmän rauhallisesti nimen ja osoitteen ja sitten kerron, että poliisille menen. Aivan varmasti. Tämän on loputtava. Vastalauseille alan huutaa. En aio antaa kenenkään käyttää itseäni yhtään mihinkään. Minulla ei ole mitään velvollisuutta antaa reseptejä tai neuvoja ventovieraille ihmisille. Törkeää.